ПРЕДМЕТ: Информатика и рачунарство РАЗРЕД: седми
НАСТАВНИК:Татјана Андрејевић
ТЕМА/
МОДУЛ |
ИСХОДИ (на
крају теме/модула/месеца) |
Р. БР.
НАСТ. ЈЕД. |
НАСТАВНЕ
ЈЕДИНИЦЕ |
ТИП ЧАСА |
МЕЂУПРЕДМЕТНО
ПОВЕЗИВАЊЕ |
ИКТ |
– разликује визуелну презентацију
и логичку структуру текста; – користи алате за стилско
обликовање документа и креирање прегледа садржаја у програму за обраду
текста; – објасни принципе растерске и
векторске графике и модела приказа боја; –
креира растерску слику у изабраном програму. – креира растерску слику у
изабраном програму; – креира векторску слику у
изабраном програму; – користи алате за уређивање и
трансформацију слике; – креира гиф анимацију; – креира видео-запис коришћењем алата заснимање екрана |
1. |
Рад
са текстом – обележавање логичке структуре текста |
Обрада новог градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима из предмета Информатика и
рачунарство из претходних разреда. Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. |
2. |
Стилови
|
Обрада новог градива |
Унутарпредметна
корелација. Компетенција
за целоживотно учење, Самосталан рад, Комуникација, Дигитална компетенција,
Сарадња. |
||
3. |
Генерисање
садржаја текстуалног документа |
Обрада новог градива |
Радначасује
у корелацији са унутарпредметним сарджајима, као и са наставним садржајима из
Енглеског језика и Историје. Компетенција
зацеложивотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. |
||
4. |
Рачунарска
графика |
Обрада новог градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Биологија, Енглески
језик и Ликовна култура Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. |
||
5. |
Рад
у програму за растерску графику |
Обрада новог градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Ликовна култура и Енглески
језик Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. |
||
6. |
Алатке
за селекцију и основне корекције дигиталних слика |
Увежбавање и утврђивање новог
градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Ликовна култура,
Енглески језик, Техника и технологија, Математика Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња, Естетичка компетенција, |
||
7. |
Рад
у програму за векторску графику |
Увежбавање и утврђивање новог градива |
Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима
предмета Ликовна култура, Енглески језик, Техника и
технологија, Математика Компетенција за целоживотно учење, Комуникација,
Дигитална компетенција, Сарадња. |
||
8. |
Креирање Гиф анимација |
Обрада новог градива |
Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима
предмета Ликовна култура, Енглески језик, Техника и
технологија. Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња, Естетичка компетенција, |
||
9. |
Коришћење алатки за снимање екрана |
Увежбавање и утврђивање новог градива |
Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима
предмета Енглески језик, Техника и технологија. Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. |
||
|
|
10. |
Питања и задаци за вежбу
|
Увежбавање и утврђивање градива |
|
ТЕМА/ МОДУЛ |
ИСХОДИ (на крају теме/модула/месеца) |
Р. БР. НАСТ. ЈЕД. |
НАСТАВНЕ ЈЕДИНИЦЕ |
ТИП ЧАСА |
МЕЂУПРЕДМЕТНО ПОВЕЗИВАЊЕ |
ЕВАЛУАЦИЈА КВАЛИТЕТА ИСПЛАНИРАНОГ |
Д И Г И Т А Л Н А |
– разликује „URL“, „DNS“ и „IP“
адресу, – дефинисати и описати хипервезe и
хипертекст, – како да подеси хипервезе ка делу
садржаја у документу, ка другом документу или веб-локацији, – креира, форматира и шаље
електронску пошту, – обавља електронску комуникацију
на сигуран, етички одговоран и безбедан начин водећи рачуна о приватности, – препозна непримерен садржај и
нежељене контакте и заштити се на одговарајући начин, – креира и дели документе у облаку
водећи рачуна о одговарајућим нивоима приступа
|
11. |
Адресирање
на интернету – хипервеза и хипертекст |
Обрада новог градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима из предмета Информатика и
рачунарство из претходних разреда. Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима из предмета Информатике и рачунарства
из претходног разреда, Грађанско васпитање. Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Сарадња, Дигитална компетенција Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима градива из прве области. Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и
рачунарства. Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња. Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и
рачунарства, математика, биологија, историја, географија, физика, грађанско
васпитање Компетенција
за целоживотно учење, Комуникација, Решавање проблема, Естетичка
компетенција,Дигитална компетенција,
Сарадња, Брига о здрављу, Учешће у демократском друштву Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и
рачунарства до сада пређеног градива, математика, биологија, историја,
географија, физика, грађанско Компетенција за целоживотно учење, Комуникација,
Рад са подацима, Естетичка
компетенција,Дигитална компетенција,
Сарадња, Брига о здрављу, Учешће у демократском друштву
|
|
12. |
Електронска
комуникација |
Обрада новог градива |
||||
13. |
Рад
на дељеним документима |
Обрада новог градива |
||||
14. |
Питања
и задаци за вежбу |
Увежбавање и утврђивање новог
градива |
||||
15. |
Први пројектни задатак –
планирање, одређивање теме, подела задатака, формирање група, избор
материјала и средстава одређивање рока за израду пројектног задатка,
прикупљање и проучавање материјала, израда задатака |
Увежбавање и утврђивање новог
градива кроз истраживачки рад |
||||
16. |
Први пројектни задатак – подела
послова унутар групе, прикупљање података, истраживање |
Истраживачки рад |
||||
17. |
Први пројектни задатак- заједнички
рад на документима, креирање и израда рекламних материјал, видео-записа,
постера, презентација |
Истраживачки рад, обнављање
градива |
||||
18. |
Први пројектни задатак –
презентовање резултата рада група, вредновање рада група |
Презентовање рада групе,
вредновање резултата рада ученика |
||||
Р А Ч У Н А Р С Т В О |
– исцртава
елементе 2Д графике користећи програмску библиотеку текстуалног
програмског језика,
– употребљава
петље и генератор насумичних бројева за исцртавање сложенијих
облика,
– проналази и
отклања грешке у програмима са графиком,
– испрограмира
једноставне анимације користећи програмску библиотеку
текстуалног програмског језика,
– креира
једноставне игре и заједно са другим ученицима решава пројектне
задатке. |
19. |
2Д графика у програмском језику
Пајтон |
Обрада новог градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и
рачунарства шестог разреда Компетенција
за целоживотно учење, Рад са подацима, Естетичка компетенција, Дигитална компетенција,
Сарадња |
|
20. |
Основне карактеристике графичке
библиотеке "PYGAME" |
Обрада новог градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике,
математике Рад
са подацима, Естетичка компетенција, Дигитална компетенција, Сарадња,
Комуникација |
|
||
21. |
Основна структура
"PYGAME" програма |
Обрада новог градива |
Рад
на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике-
претходном наставном јединицом, математике Рад
са подацима, Компетенција за целоживотно учење, Естетичка компетенција,
Дигитална компетенција, Сарадња, Комуникација |
|