VII RAZRED

Učenici sedmog razreda mogu svoje gradivo da prate na ovoj web lokaciji.

ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА ШКОЛСКУ 2020/21. ГОДИНУ

 


ПРЕДМЕТ: Информатика и рачунарство       РАЗРЕД: седми

НАСТАВНИК:Татјана Андрејевић

ТЕМА/ МОДУЛ

ИСХОДИ

(на крају теме/модула/месеца)

Р. БР. НАСТ. ЈЕД.

НАСТАВНЕ ЈЕДИНИЦЕ

ТИП ЧАСА

МЕЂУПРЕДМЕТНО ПОВЕЗИВАЊЕ

ИКТ

– разликује визуелну презентацију и логичку структуру текста;

– користи алате за стилско обликовање документа и креирање прегледа садржаја у програму за обраду текста;

– објасни принципе растерске и векторске графике и модела

приказа боја;

– креира растерску слику у изабраном програму.

– креира растерску слику у изабраном програму;

– креира векторску слику у изабраном програму;

– користи алате за уређивање и трансформацију слике;

– креира гиф анимацију;

креира видео-запис коришћењем алата заснимање екрана

1.

Рад са текстом – обележавање логичке структуре текста

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима из предмета Информатика и рачунарство из претходних разреда.

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

2.

Стилови

Обрада новог градива

Унутарпредметна корелација.

Компетенција за целоживотно учење, Самосталан рад, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

3.

Генерисање садржаја текстуалног документа

Обрада новог градива

Радначасује у корелацији са унутарпредметним сарджајима, као и са наставним садржајима из Енглеског језика и Историје.

Компетенција зацеложивотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.                                      

4.

Рачунарска графика

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Биологија, Енглески језик и Ликовна култура

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

5.

Рад у програму за растерску графику

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Ликовна култура и Енглески језик

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

6.

Алатке за селекцију и основне корекције дигиталних слика

Увежбавање и утврђивање новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Ликовна култура, Енглески језик, Техника и технологија, Математика

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња, Естетичка компетенција,

7.

Рад у програму за векторску графику

Увежбавање и утврђивање  новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Ликовна култура, Енглески језик, Техника и технологија, Математика

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

8.

Креирање Гиф анимација

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Ликовна култура, Енглески језик, Техника и технологија.

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња, Естетичка компетенција,

9.

Коришћење алатки за снимање екрана

Увежбавање и утврђивање  новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Енглески језик, Техника и технологија.

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

 

 

10.

Питања и задаци за вежбу

 

Увежбавање и утврђивање градива

 

           

 

ТЕМА/ МОДУЛ

ИСХОДИ

(на крају теме/модула/месеца)

Р. БР. НАСТ. ЈЕД.

НАСТАВНЕ ЈЕДИНИЦЕ

ТИП ЧАСА

МЕЂУПРЕДМЕТНО ПОВЕЗИВАЊЕ

ЕВАЛУАЦИЈА КВАЛИТЕТА ИСПЛАНИРАНОГ

Д И Г И Т А Л Н А    
П ИС М Е Н О С Т

– разликује „URL“, „DNS“ и „IP“ адресу,

– дефинисати и описати хипервезe и хипертекст,

– како да подеси хипервезе ка делу садржаја у документу, ка другом документу или веб-локацији,

– креира, форматира и шаље електронску пошту,

– обавља електронску комуникацију на сигуран, етички одговоран и безбедан начин водећи рачуна о приватности,

– препозна непримерен садржај и нежељене контакте и заштити се на одговарајући начин,

– креира и дели документе у облаку водећи рачуна о одговарајућим нивоима приступа

 

11.

Адресирање на интернету – хипервеза и хипертекст

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима из предмета Информатика и рачунарство из претходних разреда.

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима из предмета Информатике и рачунарства из претходног разреда, Грађанско васпитање.

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Сарадња, Дигитална компетенција

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима градива из прве области.

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и рачунарства.

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Дигитална компетенција, Сарадња.

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и рачунарства, математика, биологија, историја, географија, физика, грађанско васпитање

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Решавање проблема, Естетичка компетенција,Дигитална компетенција,  Сарадња, Брига о здрављу, Учешће у демократском друштву

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и рачунарства до сада пређеног градива, математика, биологија, историја, географија, физика, грађанско

Компетенција за целоживотно учење, Комуникација, Рад са подацима,  Естетичка компетенција,Дигитална компетенција,  Сарадња, Брига о здрављу, Учешће у демократском друштву

 

 

 

12.

Електронска комуникација

Обрада новог градива

13.

Рад на дељеним документима

Обрада новог градива

14.

Питања и задаци за вежбу

Увежбавање и утврђивање новог градива

15.

Први пројектни задатак – планирање, одређивање теме, подела задатака, формирање група, избор материјала и средстава одређивање рока за израду пројектног задатка, прикупљање и проучавање материјала, израда задатака

Увежбавање и утврђивање новог градива кроз истраживачки рад

16.

Први пројектни задатак – подела послова унутар групе, прикупљање података, истраживање

Истраживачки рад

17.

Први пројектни задатак- заједнички рад на документима, креирање и израда рекламних материјал, видео-записа, постера, презентација

Истраживачки рад, обнављање градива

18.

Први пројектни задатак – презентовање резултата рада група, вредновање рада група

Презентовање рада групе, вредновање резултата рада ученика

Р А Ч У Н А Р С Т В О

– исцртава елементе 2Д графике користећи програмску библиотеку

текстуалног програмског језика,

 

– употребљава петље и генератор насумичних бројева за исцртавање

сложенијих облика,

 

– проналази и отклања грешке у програмима са графиком,

 

– испрограмира једноставне анимације користећи програмску

библиотеку текстуалног програмског језика,

 

– креира једноставне игре и заједно са другим ученицима решава

пројектне задатке.

19.

2Д графика у програмском језику Пајтон

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике и рачунарства шестог разреда

Компетенција за целоживотно учење, Рад са подацима, Естетичка компетенција, Дигитална компетенција, Сарадња

 

20.

Основне карактеристике графичке библиотеке "PYGAME"

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике, математике

Рад са подацима, Естетичка компетенција, Дигитална компетенција, Сарадња, Комуникација

 

21.

Основна структура "PYGAME" програма

Обрада новог градива

Рад на часу је у корелацији са наставним садржајима предмета Информатике- претходном наставном јединицом, математике

Рад са подацима, Компетенција за целоживотно учење, Естетичка компетенција, Дигитална компетенција, Сарадња, Комуникација

 


UKUPNO - Broj časova: 36